BEJELENTKEZÉS
Név vagy e-mail
Jelszó
Elfelejtett jelszó
Regisztráció
MENÜ
LINKEK
TÖRTÉNELEM
Történet:
A Mitsubishi a 80-as évek elején a Starion kifejlesztésével és eladásával szerzett tapasztalatokat a sportkocsi gyártás területén.

A amerikai piacon a  Chrysler égisze alatt értékesített autókat, így a Starion, a Chrysler Conquest névre hallgatott. A Starion-t ugyanolyan minőségű és színvonalú autóként kínálták, mint a fő konkurensei közé tartozó Mazda RX-7, Toyota Supra és Nissan 300ZX Japán sportkocsikat.

Az amerikai piacon a Mitsubishi kínálatában, 1982 és1990 között, más sportkocsi nem is szerepelt. 1986-ban a Chrysler befejezte a Dodge Daytona néven futó Laser sport-coupe gyártását.

1985 októberében a Mitsubishi Motors és a Chrysler megalapított egy új közös gyártó csoportot a Diamond-Star Motors-t (DSM). A gyár székhelye az Illinois-i Normal, ahol elsősorban amerikai piacra gyártottak. Innen gördült ki az első Mitshubishi Eclipse, Eagle Talon, és Plymouth Laser.

Modellek:
Az Eclipse-nek 4 különböző generációja van: az első kettő (1G és 2G) szoros kapcsolatban van egymással, és sok elemük megegyezik, míg a harmadik (3G) egy teljesen új alapra épülő széria, itt már a legtöbb elem nem kompatibilis az első két generációval. A negyedik (4G) 2005 júniusától vált elérhetővé.

I. 1990–1994 (1G) Mitsubishi Eclipse, Eagle Talon, és Plymouth Laser

Áttekintés:


Az első generáció egy 4 hengeres sport coupe volt, mely négyféle változatban volt elérhető. A három alap típus első kerék meghajtású (FWD-front wheel drive) volt, míg a csúcs kategóriát egy 4 kerék meghajtású (AWD-all wheel drive) képviselte. A négy kerék meghajtásút illetve az első kerék meghajtású csúcs változatát turbó mototrokkal szerelték.

Az autó a gyártás folyamán kisebb változtatásokon ment keresztül. 1992-1994 korszerűsítették a külsejét, így ezek már könnyen megkülönböztethetőek voltak az előző modellektől.

Változatok:

A gyártás időtartama alatt mind a 4 tipus elérhető volt, illetve a 4 kerék meghajtású csak 1990 második felétől.

  • Eclipse:  alap FWD modell, 92 lóerős 1.8 literes 8 szelepes SOHC 4G37 szívó motorral szerelve.
  • Eclipse GS: az alap FWD modell kis mértékű továbbfejlesztése
  • Eclipse GS DOHC: továbbfejlesztett FWD modell, 136 lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC 4G63 szívó motorral szerelve**
  • Eclipse GS-T: csúcs FWD modell, 180-195* lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC 4G63T turbó motorral szerelve
  • Eclipse GSX: AWD modell 180-195* lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC 4G63T turbó motorral szerelve

1990-ben a manuális váltóval szerelt típusok 190 lóerősek, 1991-től 195 lóerősek voltak. Az automataváltósak, köszönhetően a kisebb benzin befecskendezőnek és a turbónak, 180 lóerővel rendelkeztek.

1994-ig a DSM még nem jött ki a 420A motorjával, ezeket csak a második generációs típusokba építették.

A fenti modelleket sokféle variációban lehetett kapni (különböző hajtáslánccal, felszereltséggel és külsővel). Az Eclipse GSX burkolata például teljesen különbözött az alap típustól.

Hajtáslánc, erőátvitel:
Az Eclipse-ekbe keresztben beépített I4 (4 hengeres belsőégésű), benzin üzemű, Mitsubishi 4G37 vagy 4G63 motorok kerültek. Az automataváltós típusokban bal oldalra, míg a manuális típusokban jobb oldalra. A 4G63-ban, a vasöntvény motorblokk-alumínium hengerfej kombináció, valamint a forgásiránnyal ellenkezőleg futó kiegyenlítő-tengely, jelentősen hozzájárult a motor vibráció csökkentéséhez. A 4G63 turbós verziója alacsonyabb, 7.8-as sűrítési aránnyal rendelkezett, mint az alap szívómotor (9.0). A dugattyúk alatt, a nagyobb hőterhelés és igénybevétel miatt, a megfelelő kenés érdekében, olajbefecskendezők találhatóak.

Az összkerék meghajtású AWD modellek rendelkeznek LSD-vel (Limited Slip Differential), szó szerint korlátozott elfordulású (csúszású) osztóművel. Az LSD feladata, pl. kanyarodáskor fellépő, az egyes kerekek között kialakult nyomatékkülönbségek kiegyenlítése, szabályozása.

Díjak:
Az Eclipse turbó 1989-1992-ig a Car and Driver magazin top10-es listáján szerepelt.


II. 1995–1999 (2G) Mitsubishi Eclipse, (1995–1998) Eagle Talon


Áttekintés:
A második generáció az 1G sikerei után is a piac fókuszában maradt, bár ehhez hozzájárult az új stílus, a bővített motorválaszték, valamint az új nyitható tetejű Spyder.

A turbóval szerelt motorok erősebbek voltak elődjeiknél (210 lóerő), illetve a Mitsubishi motorok mellet megjelent a Chrysler Neon-ja is, amit elsősorban a nem turbós típusokba építettek.

A Talon gyártását 1998-ban végleg befejezték.

Változatok:
Az Eclipse 7 változatban volt elérhető:
  • Alap (csak 1996 közepétől), RS, GS, GS Spyder,  GS-T, GS-T Spyder, GSX
  • Eclipse: alap FWD modell, 140 lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC Chrysler 420A motorral szerelve.
  • Eclipse RS: az alap FWD modell továbbfejlesztése 140 lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC Chrysler 420A motorral szerelve.
  • Eclipse GS: továbbfejlesztett FWD modell, 140 lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC Chrysler 420A motorral szerelve.
  • Eclipse GS Spyder: nyitható tetejű FWD modell, 141 lóerős 2.4 literes 16 szelepes SOHC Mitsubishi 4G64 motorral szerelve.
  • Eclipse GS-T: kemény tetős FWD modell, 210 lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC Mitsubishi 4G63 turbó motorral szerelve.
  • Eclipse GS-T Spyder: nyitható tetejű FWD modell, 210 lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC Mitsubishi 4G63 turbó motorral szerelve.
  • Eclipse GSX: : AWD modell, 210 lóerős 2.0 literes 16 szelepes DOHC Mitsubishi 4G63 turbó motorral szerelve.

Az egyes változatok különbőző felszereltségűek voltak:

  • Alap: fordulatszámmérő nincs, hátsó páramentesítő nincs, normál antenna, 14” acél felni dísztárcsával
  • RS: fordulatszámmérő, 14” könnyűfém felni, opcionálisan választható spoiler
  • GS/GS Spyder: motoros antenna, mélyebbre engedett burkolati elemek, ködlámpa, tempomat, színrefújt kilincsek, 16” könnyűfém felnik, spoiler, hátsó ablakmosó (Spyder-nél nincs)
  • GS-T: 16” 5 küllős könnyűfém felnik, nagyobb spoiler (csak 1997-től)
  • GS-T Spyder: 16” 5 küllős könnyűfém felnik
  • GSX: 16” könnyűfém felnik (1996-ig), 17” könnyűfém felnik (1997-től), nagyobb spoiler (csak 1997-től)

1997-ben frissítettek az autó megjelenésén, mely inkább agresszivitást sugallt mint klasszikus formákat. Kisebb változtatásokon esett át a fényszóró is. A ködlámpa kisebb és kör alakú lett.

A gyártás befejezéséig (1998-ig), a Talon 4 változatban volt elérhető: Alap, ESi, TSi, Tsi AWD.
  • Talon: ugyanaz mint az Eclipse alap típusa
  • Talon Esi: ugyanaz mint az Eclipse RS és GS
  • Talon Tsi: ugyanaz mint az Eclipse GS-T
  • Talon Tsi AWD: ugyanaz mint az Eclipse GSX

Az egyes változatok felszereltsége hasonlóképpen alakult mint az Eclipse-é.

Volt egy egyedi, csak néhány európai országban forgalmazott, példánya is a 2G-s Eclipsnek. Ezeket az 1G-nél megismert Mitsubishi 4G63 szívó motorral szerelték, valamint az európai normáknak megfelelően a hátsó irányjelzője sárga színű volt.
A NAP FOTÓI
HÍRDETÉSEK
Motorblokk (Motor)
450 000 Ft


Minden jog fenntartva! (C) ClubForum Team